• Bd. Gheorghe Sincai nr. 12, Bucuresti 040317
  • 0740 138 960 - Iuliu (manager)
  • office@sabrio.ro

Predarea si preluarea contabilitatii – fara alba-neagra

Predarea si preluarea contabilitatii – fara alba-neagra

Informatiile simple si pe intelesul tuturor sunt baza unei colaborari placute si pe termen lung (evident si preturile corecte si lipsa schimbarilor dezavantajoase pentru client), dar pana sa ajungem acolo, primul pas trebuie facut. Asadar, hai sa nu trag de timp si sa vorbim despre preluarea contabilitatii si despre predarea contabilitatii. Ne-am propus sa te informam in legatura cu ce ai nevoie si in acelasi timp de ce avem noi nevoie (ca firma de contabilitate) ca sa putem colabora cu tine. Mai jos vei gasi lista celor mai importante acte / documente / registre necesare.

Pssst… Daca vrei sa vezi cum se descurca contabilul tau, cere-i toate aceste date (chiar si numai in scop informativ, ca si cum ai vrea sa predai contabilitatea altcuiva) si fii pregatit de orice.

Am observat ca din pacate multi patroni nu prea stiu ce face contabilul lor, ce acte si registre intocmeste, ce declaratii depune, etc. Rezultatul? … Hai sa nu deschidem un alt subiect… In orice caz, multi nu stiu nici cum se face predarea contabilitatii, ce acte trebuiesc predate noului contabil / firmei de contabilitate. Asa cum am mentionat mai sus, urmeaza sa iti dam mura-n gura informatiile.

 

Sa inceapa mult asteptata lista:

A. Registrele:  Registrul inventar (insotit de dosarul ultimei inventarieri al patrimoniului); Registrul jurnal; Registrul fiscal; Registrul de casa; Registrul de banca; Registrul numerelor de inventar (insotit de fisele mijloacelor fixe); Registrul notelor de compensare; etc. [cele aferente specificului activitatii societatii]

B. Declaratii si situatii financiare: Ultimul bilant si Ultima raportare semestriala, Ultima declaratie 010 privind vectorul fiscal, O fisa sintetica recenta si situatia depunerii declaratiilor de la administratia financiara; Ultimele declaratii depuse 100, 300, 394, 390, 112, intrastat,  declaratia de mediu, fisele fiscale, etc.; Ultimele acte de control de la administratia financiara si/sau alte autoritati; Dovada inscrierii in Registrul operatorilor intracomunitari; etc. [cele aferente specificului activitatii societatii]

C. Documente contabile: Balanta analitica si sintetica la 31.12 an precedent si cele din anul curent, Balantele analitice clienti si furnizori (sau situatii echivalenta); Balantele mijloacelor fixe; Balante de stocuri; Lista obiectelor de inventar in folosinta; Alte liste pentru detalierea soldului unor conturi care nu au create analitice; Statele de salarii pe ultimele 12 luni, copii contracte de munca; Lista Revisal; Decizia de nominalizare a persoanel care intocmeste si transmite Revisal; Decizia privind seriile si numerele de facturi, avize si chitante, etc.

D. Acte constituire in copie: Statut si Contract de societate sau Act constitutiv, Hotararea judecatoreasca, Certificat de inmatriculare, Dovada platitor de TVA, Acte aditionale si inscrieri de mentiuni, etc.

E. Arhiva electronica o copie: Declaratii electronice si recipise, Contabilitatea, Bilanturi, Declaratii, Fise sintetice de la administratia financiara, Alte situatii

De asemenea firma trebuie sa detina un Manual de politici si proceduri contabile, intocmit de specialisti pe domeniul economic, impreuna cu personalul tehnic din cadrul societatii si aprobat de conducerea societatii.

 

Stii ceva? Nu trebuie sa retii toate astea, nu trebuie sa le scrii, nu trebuie nici macar sa le printezi… Trebuie doar sa tii minte ca de la noi vei primi toate informatiile de care ai nevoie… uneori chiar mai multe, ca dam si sfaturi, propunem solutii din cand in cand, ca doar suntem oameni, nu suntem roboti programati sa faca doar contabilitate. Asadar te asteptam pentru o altfel de colaborare. Contacteaza-ne si vei fi placut surprins.